forum A Trieste ... Forum Index forum A Trieste ...
un logo de la mente, no solo una cita`

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
forum A Trieste ... Forum Index

L'OPERA a la moda del 21mo Secolo.
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    forum A Trieste ... Forum Index -> Musica clasica
View previous topic :: View next topic  

Ve piasi l'OPERA modernizada come che i la fa ogi?
Secondo voi, l'OPERA modernizada xe riuscida a atrar gente giovine?
0%
 0%  [ 0 ]
Mi me piasi si l'opera che se canta per le osmize, "Marieta buta zò al pajon!"
100%
 100%  [ 3 ]
Total Votes : 3

Author Message
ernesto93
ixolan

PostPosted: Thu Jan 14, 2010 6:07 am    Post subject: Reply with quote

No capisso perchè tanta gente la ga co' le osmize e le osterie, fin a qualche anno fa, iera là che i muli i conosseva qualche toco de opera e i fazeva le prove de canto corale. "Sorge l'alba notte orrenda..." a qualchidùn ghe disi qualcossa? Penso a 'ssai pochi; co iero mulo iera uno dei tochi forti de qualsiasi compagnia de cantanti de osteria. E no sòn fradèl de Marco Caco, parlo dei anni '80 e qualcossa nei '90.

Xe stà proprio in un'osteria, che un cantante triestìn recentemente scomparso, el me gaveva insegnà a cantàr col diaframma. Iera l'ABC dela tecnica, che me gà iutà a stonàr de meno e dopo un poco, a meterme a sonàr i strumenti a fiato.

Musica xe musica; tempo fa iero in auto in Ungheria e iera tre stazioni che trasmeteva lirica. I ciolèva un toco de opera, i fazeva sentìr le varie versioni dei vari artisti, i ripeteva in studio col piano e con vari cantanti per farghe capìr al prossimo. In Italia dopo i ga fato uguale, ma pochi minuti e per brevi periodi, inveze in Ungheria i andava avanti per ore.

E mi scoltàvo perchè me interessa la musica e perchè imparàvo, anche se no go la passiòn de la lirica che me xe complicata sopratutto per i libreti che no conosso.

Preferisso el jazz, a proposito del quale go visto Thompson e Franco mato, svisàr in modo incredibile fora del barèto della fermata del 6 in occasiòn de una Barcolana, completamente ignoradi da la gente che passàva, no iera nianche 1 càn. E me domandavo come xe possibile e che orecia musicale ga la gente, che mi me fermo sempre quando qualchidùn sona qualsiasi roba, caso mai vado via dopo un poco se no me piasi.

Morale, che i canti vestidi o nudi, a mi no me interessa, basta che i canti e possibilmente, che i ghe insegni al prossimo.

Riguardo alla gente che critica la musica no so cossa rispondèr, mi preferisso cantàr piutosto che criticàr. Ma canto solo in auto co' mio fio, che ghe insegno le vecie canzoni, perchè in osteria e in osmiza, no se canta e no vado più.
Back to top
View user's profile Send private message
babatriestina
Cavalier del Forum

PostPosted: Thu Jan 14, 2010 9:21 am    Post subject: Reply with quote

ernesto93 wrote:
"Sorge l'alba notte orrenda..." a qualchidùn ghe disi qualcossa? Penso a 'ssai pochi;.
Mi no frequentavo osterie e osmizze, e inveze assai la musica lirica, ma devo confessar che legendo sti versi no i me riciama alla mente gnente: te sa dirme de dove che i vien? Shocked Shocked Shocked
per la radio, per anni scoltavo Incontro con l'opera, tegnudo de Franco Soprano, che dedicava un'oretta alla settimana alle opere, alle nove edizioni, ala cronaca.. anche se me par Celletti ( l'autor dei magnifici e fondamemtal libro Il tetatro d'opera in disco) lo remenava come " Radio Osanna" perchè per lu tuto iera bel. La radio trasmetteva anche tute le inaugurazioni delle stagioni liriche in diretta, cossa no me go registrado quela volta!
Me ricordo anche un bellissimo ciclo Il mito del tenore, che analizzava interpretazioni diferenti e stili diferenti. Po una ltro ciclo forsi propio de Celletti che presentava diverse versioni de opera presentando frammenti, xe là che go imparado le differenze fra el Wagner diretto de Furtwaengler e de Karajan, tanto per dir una.
Per i libretti, invece, iero soprattutto de mula cussì appassionada che no solo li collezionavo, ma anche leggevo e andavo a zercar l'opera d'arte de cui xe stado ciolto el libretto: xe cussì che go letto verso i 15 anni la Signora delle Camelie, Il re si diverte, el Don Carlos de Schiller, el Macbeth de Shakespeare, el Hernani de Hugo.. tanto per dir un pochi.
E invece per osteria.. ben ghe iera un canto goliardico che parodiava el terzetto d'opera, con tre parti de cantar insieme che simulava soprano, baritono e basso:
el soprano cantava
E punta già l'auroraa
*****( censura)

censuro anceh i bassi e inveze ve zonto el passo dei baritoni

Davver terribile
Momento critico
Per uno stitico
Dover cag**

Ps per el sondaggio, un'esperienza precedente ne ga fato veder che sucedi pupoli e cambiamenti imprevedibili se se tenta de modificarlo una volta che qualchedun ga za risposto.

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella- cosa dirà la gente)
Back to top
ernesto93
ixolan

PostPosted: Thu Jan 14, 2010 2:09 pm    Post subject: no iera un post qua? Reply with quote

che el iera dopio perchè ogni tanto fazo la capela col tasto F5, ma adesso no xe più nissun dei due.

ala salute
del post defonto
alziamo i calici
alla salute

go deciso, fazzo siopero che me farà solo che ben

+ cabernet
- internet
Back to top
babatriestina
Cavalier del Forum

PostPosted: Thu Jan 14, 2010 2:39 pm    Post subject: Reply with quote

meo lassar doppio, che se resta due un se pol cavar.. lassa perder el F5 e cussì me resta el dubbio de dove che xe i versetti che te ne ga citado..
( za un dopion de quel de sora lo gavevo cancellado mi.

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella- cosa dirà la gente)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    forum A Trieste ... Forum Index -> Musica clasica All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum