forum A Trieste ... Forum Index forum A Trieste ...
un logo de la mente, no solo una cita`

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
forum A Trieste ... Forum Index

Attila a Muggia

Post new topic   Reply to topic    forum A Trieste ... Forum Index -> Legende dela cità
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zigolo
citadin

PostPosted: Thu Nov 06, 2008 9:49 pm    Post subject: Attila a Muggia Reply with quote

Gaveva de vignir Atila a brusar Muia. I preti – che iera furbi – i ga ciamà la gente e i ghe ga dito: «Bisogna farghe assai feste, altrimenti el ne magna tuti».

Alora, quando che se ga presentà Atila a caval, con tuti i sui guerieri, davanti a la porta de la cità, i muiesani i ghe xe andai incontro con le bandiere, fassendoghe assai feste, portandoghe crostoli, corneti e bussolai.

Atila, vedendo tuta quela gente, el xe restà! E po el ga pensà: «Dove che mi vado tuti i scampa via e qua inveze i me fa tante feste: xe meo che scampo mi!» E cussì el xe andà via.

Fonte: Borgolauro (nuove pagine muggesane) n. 2-3 (1975-76)

View user's profile Send private message
AdlerTS
Cavalier del Forum

PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:46 pm    Post subject: Reply with quote

Lugara inveze scriveva che:

Lugara wrote:
"Leggende d’Attila
Quando Aquileia stava per essere abbattuta dalle orde degli Unni, gli uccellini scapparono verso paesi lontani passando sull’Istria. E quando Attila, secondo la leggenda, invase l’Istria, fuggirono gli uccelli anche dai boschi e dai campi istriani. Ecco perché oggi in Istria gli uccelli, tranne i passeri, sono così rari.

Capuzi garbi
ixolan

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 9:04 am    Post subject: Re: Attila a Muggia Reply with quote

Zigolo wrote:
Gaveva de vignir Atila a brusar Muia. I preti – che iera furbi – i ga ciamà la gente e i ghe ga dito: «Bisogna farghe assai feste, altrimenti el ne magna tuti».

Alora, quando che se ga presentà Atila a caval, con tuti i sui guerieri, davanti a la porta de la cità, i muiesani i ghe xe andai incontro con le bandiere, fassendoghe assai feste, portandoghe crostoli, corneti e bussolai.

Atila, vedendo tuta quela gente, el xe restà! E po el ga pensà: «Dove che mi vado tuti i scampa via e qua inveze i me fa tante feste: xe meo che scampo mi!» E cussì el xe andà via.

Fonte: Borgolauro (nuove pagine muggesane) n. 2-3 (1975-76)

Ma sta storia xe piu` o meno vera o la xe solo un..."legenda"?

E per cominciar, Attila jera veramente pasa` dele parti nostre? So che Aquileja no xe tanto lontana, ma istesso....

gli uomini in dii mutar, e in un sol bacio,
e in un sol bacio e abbraccio tutte le genti amar!
Back to top
babatriestina
Cavalier del Forum

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 9:40 am    Post subject: Reply with quote

che mi sapio. secondo i libri de storia de Trieste, Attila no xe passado qua, e la leggenda forsi vol spiegar perchè el ga lassado perder ( più probabilmente, nol gaveva interessi in un paesetto simile..). Ma el mito de Attila e dei Unni xe sempre forte, e anche adesso el regno de Attila xe considerado uno delle cause principali della caduta del impero roman de occidente (Peter Heather : la caduta dell'impero romano- The fall of the Roman Empire 2005)
La prima vera invasion e occupazion a Trieste me risulta quela dei Longobardi nel 568.
Anche se i recenti studi de storia medieval tendi a no considerar tanto ste invasioni come fratture , ma i sugerissi una sorta de continuità o per lo meno una interazion fra le popolazioni e istituzioni, magari dopo una presa e un saccheggio iniziali.

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella- cosa dirà la gente)
Back to top
Zigolo
citadin

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 11:17 am    Post subject: Reply with quote

E inveze Atila xe propio passà, per Muja Shocked

Informeve che sopranome che gaveva quel sindaco che dopo el xe vignudo a far el sindaco un poco più in qua Twisted Evil

serlilian
distinto

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

Me par che Legambiente ghe ga dà el premio Attila. O me sbaglio?
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zigolo
citadin

PostPosted: Sat Nov 15, 2008 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

serlilian wrote:
Me par che Legambiente ghe ga dà el premio Attila. O me sbaglio?

No, Legambiente ga dado a Muggia la bandiera nera co xe passada la Goletta Verde. No me ricordo l'ano, ma no iera più sindaco el nostro Atila, iera el suo sucessor, incredibilmente sai pezo de lui (ma, come si dice, al peggio non c'è mai limite).

El premio Attila iera un'istituzion (no so se xe ancora) del WWF.

Quel che se gà cucà el nostro (meritatamente) iera un puro sopranome, come che se usa a Muja. Twisted Evil

muiesan
naufrago

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 4:49 pm    Post subject: Reply with quote

Mi no go mai savù che Robi, a Muia, i lo ciamava Atila.

Pitosto, mio nono, e anche qualche altro vecio istrian, a quei de Muia i li ciamava Atila.
Perchè, i diseva, che quando Atila xe rivà a Muia el ga trovà done assai bele, alora el ga fato mazzar tuti i omini e dopo, el ga avudo fioi con tute quele done. Cussì i muisani xe tuti discendenti de Atila.
No credo che in giro i ghe volessi assai ben ai miesani.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    forum A Trieste ... Forum Index -> Legende dela cità All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum